Zoo en filmpjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Beelen - WaarBenJij.nu Zoo en filmpjes - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Beelen - WaarBenJij.nu

Zoo en filmpjes

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Na een weekje vakantie, moest er toch weer gewerkt worden. Meteen maar 6 dagen achter elkaar, om er lekker in te komen. Het is alleen rustig op de IC. Weinig patiënten, dus de diensten waren erg rustig. Zo rustig dat ik een dienst samen met Rachel een patiënt had, een keer maar twee uurtjes en zelfs een dagje op de afdeling werd uitgeleend. Wel een grappige ervaring, maar niet echt super. Ik kon geen moer vinden en bovenal had ik geen bal te doen. Ik begon met drie patiënten, had er binnen anderhalf uur twee ontslagen en kreeg natuurlijk een kwartier voor ik naar huis kon nog een opname vanaf de verkoever. Dus al met al een saaie week op het werk.

Het nadeel van veel werken, is dat deze week het sociaal leven ook niet erg hoogstaand was. Wel ben ik natuurlijk wezen roeien. Op woensdagavonden kan je roeien met anderen in boten met twee roeispanen. Erg leuk, zo leer je mensen kennen en ik heb nu ook geleerd om twee spanen te roeien. Ondanks dat je meer moet nadenken, is het veel leuker en makkelijker. Ook heb ik als stuurvrouw op de boot gezeten. Een leuke gewaarwording. Wel wat wiebelig in het begin, omdat je zelf geen controle over de boot hebt, maar aan de andere kant kon ik genieten van de meest mooie zonsondergang over het meer.
Gisteren ben ik alleen niet geweest, want de herfst is ingetreden in Melbourne. Stukken koeler (begin twintig, we mogen nog niet klagen) met bij tijd en wijle dikke wolken en regenbuien. Dus hebben we maar een weekje overgeslagen.

Donderdag was het weer de wekelijks terugkerende trivia-avond in de kroeg. Het was een poos geleden, dus wel weer gezellig om te gaan. En zowaar, het gaat iedere week beter, want ik weet iedere week wat meer vragen te beantwoorden. Oke, tot het over Aussie Roule Football of Cricket gaat.

Maandag was ik vrij. Het weer was heerlijk, met een zonnetje, 26 graden, ideaal weer om er op uit te gaan. Ik had afgesproken met Nanda, ook uit Nederland en haar heb ik leren kennen tijdens de Tassie-reis. Ze zit een paar weken in Melbourne, dus wel zo gezellig om wat af te spreken. We waren allebei nog niet naar de Melbourne Zoo geweest, dus hoogste tijd om het daar onveilig te maken. Het is een hele mooie dierentuin, alleen hadden de meeste dieren last van de maandag-blues, want de meesten waren verstopt of lagen te tukken. Dus naast naar alle slapende beesten te kijken en te genieten van de dieren die wel wakker waren, konden we lekker bijkletsen en de vakantie in detail nabespreken – incluis alle roddels natuurlijk.
Eenmaal bij mij thuis, hebben we natuurlijk ook alle foto’s nog even bekeken en na de oer Hollandse boerenkool met nepworst, hebben we onze tv-verslaving op peil geholpen: Grey’s Anatomy en What About Brian. Een heerlijk dagje dus.

Dinsdag was ik ook nog vrij. Na een rustige morgen met boodschappen en wat relaxen en huishoudelijke klusjes, kwamen Louise en Helen op de thee. (twee vriendinnen van de afdeling). Zij wilden natuurlijk de foto’s zien en het was al een poos gleden dat we hadden bijgekletst. Aansluitend op de thee, zijn we op de bank neergeploft voor een filmpje (natuurlijk met cola en popcorn, dat hoort erbij niet waar!) The Devil Wears Prada, niet echt een hoogstaande film – begrijp nog niet echt waar alle ophef vandaan kwam destijds – maar gewoon een leuke meidenfilm.

Gisteren ben ik ’s middags naar de kapper geweest. Het was weer eens hoog tijd. En aangezien de zon mijn haren enorm had opgebleekt, vond ik het ook wel weer eens tijd voor een kleurtje. Dus ik ben helemaal hip met rrod/aubergine haar met bruine highlights. Louise belde in de tussentijd of ik zin had om mee te gaan naar de bios. Ach, waarom niet. Dus met de trein richting Ringwood (woont Lou) en samen met een (nogal rare) vriend van haar zijn we eerst snel ergens wat gaan eten en aansluitend naar de bios. Dit keer een stukken betere film dan de dag ervoor: The Good German. Zeker een aanrader. George Clooney en Scarlett Johansson spelen erg goed in de film die zich voornamelijk in Berlijn afspeeld een aantal maanden na de tweede wereld oorlog. Erg interessant en mooi gefilmd in zwart-wit.

Nu dus even een snel een stukje schrijven voor op de site. Kom net terug van een saaie en dus lang durende dag op werk. Maar zo meteen ga ik in mijn oranje trui (ja ja heb er een gevonden in mijn kast wonder boven wonder) naar het WK zwemmen. Als het goed is moet Pieter zwemmen, dus ik zal mijn best doen om hem hard aan te moedigen.

Spreek jullie snel weer.
Liefs

  • 29 Maart 2007 - 12:06

    Pa En Ma:

    Hi hippe Aussie. Jij hebt wel een weekje van aanmoedigen. In and Out en hup hup Pieter. Voordeel van deze kampioenschappen in Melbourne is dat jij eerder de uitslag weet dan wij. Ga straks maar eens kijken of ik jou kan spotten op de buis. Moet vast lukken met zo'n coupe en outfit. Lievie, heel veel paaseitjes toegewenst. XX

  • 30 Maart 2007 - 06:58

    Daniëlle:

    Ik heb naar je gezocht gisteren op tv maar heb je niet gezien! Wel gaaf dat je daarbij geweest bent.
    Groetjes Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Eindelijk is het dan bijna zover... Zondag 20 augustus stap ik in het vliegtuig naar Melbourne!! Na maanden van voorbereiding ga ik het grote avontuur te gemoed in het verre Down Under. Voor een jaartje - om te beginnen - ga ik werken in het Royal Children's Hospital op de kinder intensive-care. Maar naast werken blijft er natuurlijk nog genoeg tijd over om al het moois te zien in de omgeving en de rest van Australie. Op deze site kunnen jullie alles lezen van belevenissen aldaar.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 45854

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 05 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: