Het WK Zwemmen!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Beelen - WaarBenJij.nu Het WK Zwemmen!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Beelen - WaarBenJij.nu

Het WK Zwemmen!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 April 2007 | Australië, Melbourne

Tijdens het vorige stukje vorige week donderdag stond ik op het punt om weg te gaan, dus nu gaan we maar verder waren we toen waren gebleven. Ik had kaartjes voor het WK zwemmen, dat dit jaar in Melbourne werd gehouden, dus als de gelegenheid er is, moet je hem grijpen ook niet waar? Dus samen met Naomi ben ik – nadat we eerst ergens een hapje zijn wezen eten – naar Rod Laver Arena gegaan, waar het langebaanzwemmen werd gehouden. Normaal gesproken wordt hier getennist, maar voor de gelegenheid hebben ze het omgetoverd tot een zwembad. Een nogal omstreden plan, omdat er miljoenen liters waters voor nodig zijn terwijl er al een water te kort is. Naomi en ik zaten helemaal in de nok, maar omdat de tribunes alles behalve vol waren, zijn we op een gegeven moment een stuk naar beneden gaan zitten bij een club oranje fans. Altijd handig dat de Nederlanders zich opdoffen in oranje outfits (incluus oranje pruiken, schmink, boa’s etc) want je herkent ze uit duizenden. Het zwemmen zelf was erg leuk. Oke, de Nederlandse prestaties waren, op Marleen na, om te huilen, maar ach. Met name Pieter stelde natuurlijk erg teleur met zijn 6e plaats op de 100meter vrij. Zelfs onze luide aanmoedigingen hielpen geen bal. De hele entourage was echt super. Dus al met al een goede avond – wel jammer van de Nederlanders en de vele medailles van de Amerikanen, maar ja.

Zondag begon ik aan mijn reeks van 4 vroege diensten (pfff, mijn bedje protesteerde steeds meer). Maar wel relaxte diensten, dus ik mocht op zich niet klagen. Twee dagen had ik een meisje van 16 die was aangereden door een auto en die wakker mocht worden. Alleen had ze nogal een flinke dreun gehad op haar hoofd, dus was ze nogal in de bonen. En ze was nogal sterk, zwak uitgedrukt. Zondagavond had ze zich al bij mijn collega van haar beademingsbuis verlost, ondanks dat twee mensen haar in bedwang hielden! En bij mij de volgende dag had ze de plannen om steeds uit bed te willen. Nadeel is alleen dat ze haar onderbeen op een aantal plaatsen gebroken had en een externe stellage had om alles bij elkaar te houden. Maar dat weerhield haar er niet van om er van alles mee te doen. We konden haar met 3-4 mensen (en later de nodige extra sedatie) wel in bed houden, maar ik ben wel een aantal blauwe plekken rijker.

Maar genoeg over het werk. Sociaal gezien hadden we een gezellige week. Natuurlijk eerst al het zwemmen op donderdag. Zondagavond kwam Nanda eten. Ze zou de volgende dag naar Sydney vertrekken, dus hadden we mooi nog de tijd om af te spreken. Hier lekker gegeten en net als vorige week onze favo series gekeken.

Maandag ben ik bij Helen wezen eten samen met Louise (twee vriendinnen van het werk). Helen woont in een appartement met een prachtig uitzicht over de Docklands (havengebied). Dus hebben we lekker bij kunnen kletsen tijdens het eten en met een ijsje toe van de plaatselijke Italiaan, was het een gezellig avondje.

En ook dinsdag was na het werk erg gezellig, want eerst kreeg ik allemaal gezellig leesvoer via de post en ook Louise kwam nog een bakkie thee doen na het werk.

Woensdag heb ik mijn volgende tripje geboekt voor over drie weken. De 27e vertrek ik naar Adelaide, waar de volgende dag mijn tweeweekse groepsreis gaat beginnen naar Darwin. Via de groene Flinder’s Ranges in South Australia, gaan we via de outback naar een opaalmijn stadje waar ze grotendeels onder de grond leven en via de woestijn naar Uluru (Ayer’s Rock). Vervolgens kan ik twee dagen bijkomen in Alice Springs, waarna we via de woestijn verder naar boven reizen, richting het tropische noorden. Daar zijn een aantal prachtige natuurparken (Kakadu en Litchfield) en vervolgens komen we aan in Darwin waar de tour ten einde is. Maar gelukkig heb ik nog een paar dagen extra vrij, dus kan ik nog een paar nachtjes blijven en Darwin bekijken. Al met al bijna 2,5 week vakantie in het vooruitzicht. Het leuke deze keer is dat het deels kamperen is. Maar als het zover is horen jullie alle verhalen wel weer.

Verder heb ik woensdag geroeid. Omdat de wintertijd hier nu in werking is getreden, is het tegen half zeven/zeven uur donker. Dus we roeien eerst met schemering en later gewoon helemaal in het donker. Een aparte gewaarwording, maar wel supermooi met de prachtige volle maan. Het blijft erg leuk, dus volgende week zijn we weer paraat!

Nou, ik ga nog even lunchen voor ik aan mijn late dienst ga beginnen!
Alvast fijne paasdagen allemaal en tot de volgende krabbel.

  • 06 April 2007 - 10:53

    Pa En Ma:

    En alweer een geweldige reis in het verschiet. Wat een indrukken zal jij weer opdoen, genieten van de natuur, leuke mensen ontmoeten en verschillende bedjes uitproberen. Camping, hostel en hotels. Poppedein, een heel fijn Paasweekend in Croydon. Huge hug with love Your's.

  • 06 April 2007 - 15:13

    Tanja:

    Jeetje wat een avonturen heb jij toch iedere keer weer. Heerlijk. Je moet er ook zeker van genieten daar aan de andere kant van de wereld.
    Nicole veel succes maar weer en we spreken elkaar vast nog eens via de MSN.
    Fijn paasweekend
    liefs Tanja

  • 07 April 2007 - 11:32

    Daniëlle:

    Wat heerlijk al weer een lekkere vakantie in het vooruitzicht!
    Lekker genieten dus.
    Fijn paasweekend!
    Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Eindelijk is het dan bijna zover... Zondag 20 augustus stap ik in het vliegtuig naar Melbourne!! Na maanden van voorbereiding ga ik het grote avontuur te gemoed in het verre Down Under. Voor een jaartje - om te beginnen - ga ik werken in het Royal Children's Hospital op de kinder intensive-care. Maar naast werken blijft er natuurlijk nog genoeg tijd over om al het moois te zien in de omgeving en de rest van Australie. Op deze site kunnen jullie alles lezen van belevenissen aldaar.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 45840

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2006 - 05 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: